dijous 21 de maig de 2015, VOTA‘NS VOTA SAC !!
La NEGOCIACIÓ i la LLUITA per la RECUPERACIÓ dels NOSTRES DRETS
De nou arriba el moment de participar en aquest procés d’eleccions sindicals al qual estàs convocat. Potser et planteges si val la pena implicar-s’hi, ja que ningú dóna resposta als teus problemes; la pèrdua de drets i de sou t’ha creat desconfiança i alhora recel respecte a aquells que et representaven, arran de l’empitjorament d’aquests darrers anys. Però ara és el teu moment per decidir amb el teu vot en qui dipositaràs la confiança.
Volem que coneguis la nostra implicació en la defensa dels nostres drets laborals com a sindicat de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Al SAC no gaudim dels avantatges de ser un sindicat majoritari, però sí que gaudim d’autonomia i proximitat de negociació i d’acció reivindicativa sense dependre de partits ni oligarquies sindicals.
Aquesta plataforma de representació respon a les inquietuds dels companys i companyes del departament. Fent-nos ressò de les seves veus, afrontarem les problemàtiques que els afectin en el seu conjunt. La voluntat de diàleg i negociació, la informació i consulta als treballadors i treballadores en tots els temes formen part dels objectius d’aquesta plataforma.
Sabem que el que tenim no és definitiu. Tots ens hem d’esforçar per mantenir-ho. El teu vot, que és secret, és el dret bàsic sobre el qual recau l’exercici de la teva llibertat sindical. Per això diem que hem estat SEMPRE NECESSARIS i ARA ESSENCIALS EN LA LLUITA PER LA RECUPERACIÓ.
ARA ESSENCIALS PER:
RECUPERAR
- El 100% de retribucions a tot el personal: salaris, productivitat, fons d’acció social...
- Les pagues del 2012, 2013 i 2014.
- Hores d’assumptes propis de lliure disposició.
- El 100% del sou en els casos d’IT.
- La reducció d’un terç durant el primer any i el 100% del sou en cas de naixement de fill/filla.
- Ampliació de la reserva de places per a les treballadores i treballadors amb discapacitació
IMPLEMENTAR
- Concursos de provisió de places. No és tolerable que després d’un grapat d’anys una bona part de la plantilla estigui contractada en règim d’interinitat, per la qual cosa és prioritari donar estabilitat laboral a les treballadores i treballadors al nostre departament, optant per una provisió de llocs de treball que permeti tant al personal indefinit com interí concursar obertament a les places vacants, obviant la convocatòria prèvia d’un concurs de trasllats exclusiu per al personal amb contracte indefinit. Ens marquem com a objectiu prioritari aconseguir que el departament convoqui totes les places actualment en règim d’interinitat.
- La cobertura de les places vacants per baixes de llarga durada i jubilacions.
- Una formació de qualitat, que s’ajusti a les necessitats reals de la plantilla. La formació ha de ser l’eina principal per facilitar la promoció i el perfeccionament professional i personal dels treballadores/res del nostre departament. Exercici del dret d’accés a la formació (40 hores) de TOT EL PERSONAL, especialment als col.lectius que per la naturalesa del seu lloc de treball poden tenir més dificultat per assistir als cursos, sense diferències per categories. Incloure les ACTIC (Acreditació de Competències en Tecnologia de la Informació i Comunicació) en els plans de formació del departament.
ASSEGURAR
- Que les normes de seguretat siguin efectives i reals a totes les dependències.
- La formació a tot el personal per poder detectar i actuar en les situacions de risc.
- Que el material, els espais i el mobiliari estigui adequat a les disposicions
en matèria de seguretat i salut laboral. - Els canvis de lloc de treball a causa de problemes específics de salut que
puguin presentar els treballadors i treballadores. - Igual que en el cas dels funcionaris, el personal laboral del Departament ha de percebre els triennis corresponents a tots els serveis prestats a l’administració pública, al marge de quina hagi estat la vinculació del treballador/ra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.